Skip to main content

Vanliga frågor

Hur loggar jag in på mitt konto?

Du loggar in på https://frolundaindians.tmtickets.se/ med din registrerade e-postadress.


Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?

Klicka på ”Har du glömt din e-postadress?” Så skickas ett nytt lösenord till dig efter några minuter.


Jag behöver ändra mina inloggningsuppgifter, hur gör jag?

Logga in på ditt konto och klicka på ”Mitt Konto” längst upp till höger, klicka därefter på ”Uppdatera uppgifter” och ändra enligt dina önskemål. Tänk på att ändra dina uppgifter löpande så fort du byter adress eller liknande så att vi lätt kan kommunicera med dig under säsongen.


Kan man fortfarande köpa säsongskort?

Vi har nu kunnat öppna upp försäljningen för säsongskort igen. Köper du ditt säsongskort nu börjar det gälla från matchen den 30 september.


Vad gäller för mig som hade Säsongskort 20/21 eller 19/20 men ännu inte betalt min reserverade plats?

Vi har förlängt din reservation som du hade förra året, eller säsongen innan det. Reservationen gäller tom den 19 september därefter släpps din plats till allmän försäljning. Köper du ditt säsongskort nu börjar det gälla till matchen den 30 september.


Vad gäller för mig som redan köpt Säsongskort så länge det är publikrestriktioner?

Vi har delat upp Scandinavium i olika sektioner med ett maxtak på 300 platser per sektion. Det innebär att vi kan välkomna dig med säsongskort redan de första hemmamatcherna. Du har fått mailat tillfälliga e-biljetter som gäller tills vi återigen kan välkomna full arena. Det innebär att du återgår till dina ordinarie platser den 30 september.


När släpper ni singelbiljetterna för SHL-säsongen 21/22?

Vi släpper biljetterna till försäljning den 15 september kl 10.00
Då kommer vi att sälja biljetter till alla matcher från och med den 30 september.


Vad gäller för CHL-matchen mot IFK Helsingfors i Frölundaborg den 12 oktober?

För dig som har säsongskort kommer vi att maila ut bokningslänkar i god tid före matchen. Vi kommer att släppa singelbiljetter till CHL-matchen den 30 september.


Om jag har frågor gällande min reserverade plats?

Ring oss 031–708 16 80 eller skicka ett mail till lotta.algotsson@frolundaindians.com innan du bekräftat din reservation.


Vad kostar säsongskorten och vad ingår?

Prislista och arenaskiss – klicka här


Hur betalar jag mitt säsongskort?

Du betalar enklast genom att logga in på ditt Frölunda-konto. klicka här
GotEvents biljettkassa på Valhallabadet har öppet vardagar 7-19. Det går också bra att betala ditt kort via Ticketmaster callcenter, 0771-70 70 70, öppet vardagar 9-11.


Kan jag dela upp betalningen på mitt säsongskort?

När du köper ditt kort via https://frolundaindians.tmtickets.se/ kan du dela upp din betalning om du väljer KLARNA som betalningsalternativ när du checkar ut i kassan.


När och hur får jag mitt säsongskort?

Betalda kort kommer att skickas till er efter att ni köpt det. Kortet skickas till den adress som är registrerades när du bekräftade ditt köp.


Hur gör jag om jag vill ändra namn eller mailadress på bokningen? Logga in på ditt konto och klicka på ”Mitt Konto” längst upp till höger, klicka därefter på ”Uppdatera uppgifter” och ändra enligt dina önskemål. Tänk på att ändra dina uppgifter löpande så fort du byter adress eller liknande så att vi lätt kan kommunicera med dig under säsongen.


Jag har flera säsongskort, men vill dela upp bokningen på var och en i sällskapet. Hur gör jag?

Vi hjälper dig om du vill göra ändringar enligt önskemål på ditt säsongskort innan du bekräftat din reservation. Maila till lotta.algotsson@frolundaindians.com


Jag behöver ändra min bokning från student till ordinarie etc, hur gör jag?

Vi hjälper dig om du vill göra ändringar enligt önskemål på ditt säsongskort innan du bekräftat din reservation. Maila till lotta.algotsson@frolundaindians.com


Hur gör jag för att vidarebefordra min biljett?

https://frolundaindians.tmtickets.se/Common/CustomPage/Index/3


Vad menas med ungdom, student och pensionär?

Barn/Ungdom är du mellan 5-15 år. Barn under 5 år går in gratis om man sitter i knä på medföljande vuxen. För att kunna köpa säsongskort med studentpris behöver du kunna visa upp ett giltigt studentkort, mecenatkort. Pensionär är du när du fyllt 65 år eller kan visa upp ett giltigt intyg på förtidspensionär.


Om jag valde leveranssätt E-biljetter när jag köpte mitt säsongkort, när får jag dem då?

E-biljetterna skickas som pdf-filer till din registrerade e-post direkt efter att det köp genomförts. Har du valt E-biljett som biljettmedia kommer inget fysiskt säsongskort att skickas hem till dig.


Min E-biljett har inte kommit fram, vad gör jag?

Titta i din skräppost om det hamnat där. Det är Ticketmaster som står som användare. Om e-biljetterna inte kommit fram inom 1 timme efter köpet kontakta oss på lotta.algotsson@frolundaindians.com


Om jag önskar få mitt säsongskort som pappersbiljetter, hur gör jag då?

Då måste du göra ditt köp på plats i Got Events biljettkassa på Valhallabadet.


Hur gör jag för att byta min reserverade plats?

Vi hjälper dig om du vill göra ett platsbyte på ditt säsongskort innan du bekräftat din reservation. Ring oss på 031–708 16 80 eller skicka ett mail till lotta.algotsson@frolundaindians.com


Är säsongskortet personligt?

Nej, kortet är inte personligt. Namn på kortet spelas alltså ingen roll, däremot är platsen och priskategorin fast. Ungdomskort kan enbart användas av ungdomar, pensionärskort av pensionärer, studentkort och studenter med giltig studentlegitimation/Mecenatkort.


Har du fler frågor du inte hittar svar på här, vänligen kontakta oss på kontakt@frolundahockey.com

Just nu kan svarstiderna vara lite längre än vanligt. Vi svarar så fort vi kan, tack för din förståelse.